اسطوره شدن به سبک مهدی فخار زاده
مهدی فخارزاده (1922-2019) یکی از موفقترین فروشندگان بیمه عمر در تاریخ بوده است. او در ایران به دنیا آمد و در دههی بیست سالگی به آمریکا نقل مکان کرد و در دانشگاه BYU مدرک کارشناسی ارشد اقتصاد گرفت. با وجود عدم تجربهی فروش قبلی و عدم آشنایی با بیمه عمر، او در سال 1955 به شرکت Metropolitan Life Insurance پیوست. با وجود همهی موانع، او به عنوان بهترین فروشندهی تاریخ این شرکت شناخته شد.
طی 60 سال فعالیت حرفهای خود، مهدی فخارزاده جوایز بسیاری را دریافت کرد. در سال 2000، او جایزهی Siegel را در نیوجرسی دریافت کرد که بالاترین تقدیر در آن ایالت است. او همچنین بالاترین جایزهی MetLife را به نام MetLife Golden Laureate دریافت کرده است. MetLife همچنین جایزهای با نام Lifetime Achievement Award را برای تقدیر از کمکهای منحصر به فرد فخارزاده به شرکت خود ایجاد کرده است.
مهدی فخارزاده دو کتاب الهامبخش درباره زندگی و روشهای فروش خود نوشت: Nothing is Impossible (1978) و Everything is Possible (1998).
مهدی فخارزاده موفقیت خود را به هیچ مهارت خاصی نسبت نمیداد - او باور داشت که این موفقیت پاداش کارمایی او برای دادن آنچه که میتواند به همهی افرادی که با آنها در تماس است (کمک به همه) است. باور او در این زمینه و چگونگی فروتنی آن در حین صحبت کردن با او مشخص میشد. او بر روی خدمت به دیگران و نگرش مثبت تمرکز کرده بود و این مسائل به فروشندگان بیمه عمر برتر جهان کمک کرد تا راه خود را به سوی موفقیت هدایت کنند.
فخارزاده چندین توصیه برای نمایندگان بیمه داشته است. او معتقد بود که انجام کار درست برای مشتریان باعث افزایش تجارت و ارجاعات میشود. او موفقیت خود را به هیچ مهارت خاصی نسبت نمی داد - او باور داشت که این موفقیت پاداش کارمایی او برای دادن آنچه که میتواند به همهی افرادی که با آنها در تماس است (کمک به همه) است .
او همچنین به نمایندگان بیمه توصیه میکرد که عاشق کار خود باشند و آماده باشند تا به مشتریان آنچه را که درخواست میکنند بدهند، اما همیشه آنچه را که باور دارند باید به آنها نشان دهند.
صنعت بیمه زمینی ماندگار برای استعداد های بزرگی همچون مهدی فخار زاده بود.
استعداد شما در این زمینِ پولساز چگونه رشد خواهد کرد؟
مطالب مرتبط